S literárními postavami napříč Spojeným královstvím aneb Projektová výuka startuje!

Erasmus+ logoV rámci programu Erasmus+ jsme získali grant pro zavádění projektové výuky v hodinách cizích jazyků. O prázdninách 2014 absolvovali čtyři učitelé jazyků pobyty v zahraničí (tzv. mobility), během kterých získali potřebné znalosti a dovednosti k realizaci projektu. Po návratu seznámili své kolegy angličtináře se svým záměrem a tým se rozrostl o další dva členy. Existuje tedy celkem sedm skupin žáků z druhých a třetích ročníků, kterých se projektová výuka bude týkat. Klíčovým pojítkem jsou literární postavy, díky kterým poznáme jednotlivé části Spojeného království.

Možná se ptáte, zda se jako žáci máte radovat, že jste do projektu zapojeni. Odpověď zní: Určitě ano! A to nejen z důvodu, že se budete vzdělávat zábavnou formou, ale také budete mít možnost přispět do komponovaného pořadu, který plánujeme na konec školního roku jako výstup z projektové výuky. V kinosále uděláme přehlídku toho, co jsme se společně o dané části Spojeného království dozvěděli, naučili nebo co nás jednoduše zaujalo. Každá skupina si připraví pod vedením vyučujícího vlastní příspěvek a porota pak zvolí vítěze. I když vám už teď můžeme slíbit lákavé ceny, chceme vás pro projekt motivovat hlavně tím, že to bude celoroční zábava, která má užitečný cíl. Nám pedagogům nezbývá než doufat, že naše nadšení pro projektovou výuku je přenosné a nakazíte se jím i vy!

skupina

 vyučující

zaměření na zemi

  obsah

2.LA p2

Bc. T. Hadrava

Skotsko

Kdo se bojí, nesmí do Skotska! Je to země nevysvětlitelných záhad, staletých tajemství a ponurých historek, takže nic pro ty, kteří nemají dost kuráže na pořádnou porci dobrodružství. Program ušitý na míru odvážné polovině 2.LA.

2.LB p1

Mgr. P. Vočková

Irsko

Jak se politické problémy Irska dotkly umění a kultury? Od nelehkého života spisovatelů přes jejich díla se dostaneme až k hudbě, a dokonce k tanci. Irské spisovatele vám do hodin pozvat nemůžeme, ovšem instruktorku irského tance ano!

2.LB p2

Mgr. T. Brychcínová

Wales

Čokoláda je obvykle spojována s Belgií, ale v literárním světě vděčí za svou popularitu velšskému spisovateli Dahlovi. Pojďte ji společně s Karlíkem ochutnat!

3.ZA p2

Mgr. S. Horníková

Anglie

S jakými problémy se potýkali mladí hrdinové románů Charlese Dickense a jaké starosti řeší jejich vrstevníci dnes?

3.ZB p1

Mgr. K. Borská

Londýn

Nikdo nezná Londýn a jeho zákoutí lépe než Sherlock Holmes. Držme se jeho stopy!

3.ZB p2

Mgr. K. Borská

Anglie

Kdyby se Shakespeare tolik neinspiroval literárními díly z cizích zemí (nezapomněl ani na území Čech!), kde v Anglii by se asi pohybovaly jeho postavy?

3.KA p2

Mgr. T. Brychcínová

Anglie

Která z nás by nechtěla být hrdinkou románů Jane Austen? Máte jedinečnou možnost poznat jejich všední radosti i strasti. Možná všechny zjistíte, že byste ani kvůli krásným róbám a účesům s nimi neměnily.


prof. Horníková před muzeum Charlese Dickense
Téma své projektové výuky našla Simona Horníková v muzeu Charlese Dickense.

prof. Vočková před irským pubem Navštívit Irsko a nenahlédnout do místního pubu by byla velká škoda. Byla si toho vědoma i Pavlína Vočková, která sem s kolegyněmi z kurzu zavítala, aby naživo viděly a okusily irské tance. O průběhu večera není nic známo. Víme však, že si dotyčná chce na výuku irského tance v hodinách anglického jazyka pozvat raději profesionálku.

prof. Niederhafner jako ředitel I když to tak chvíli nevypadalo, Tomáš Niederhafner se na konci léta vrátil ke své profesi pedagoga a nyní už opět sedí jen za katedrou.

prof. Borská v sídle OSN Karolína Borská se během pobytu ve Francii zúčastnila také vzdělávací exkurze do Ženevy, kde navštívila sídlo OSN. Podle jejích lektorů je učení zážitkem a „totální jazyková infúze“ při studiu jazyků to nejcennější. Určitě se tedy objeví i v projektové výuce na naší škole.